دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
طارق الزمر - مصر

حوزه/ طارق الزمر گفت: موضع من در قبال مسئله فلسطین روشن، مستحکم و تا حد زیادی ثابت شده است و از پایبندی من به اصول حقوق بین الملل و حقوق بشر ناشی می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، طارق الزمر، رئیس سابق حزب سازندگی و توسعه مصر و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی "حریات"، اتهامات وارده از سوی "ایهود یعاری"، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی اسرائیلی متخصص در امور خاورمیانه به خاطر حمایت وی از مسئله فلسطین را محکوم کرد.

وی اشاره کرد: این اتهامات حقایق را نادیده می گیرد و مواضع من را که مبتنی بر اصول حقوق بین الملل و حقوق بشر است، تحریف می کند. من معتقدم که دفاع از حقوق فلسطین نه تنها یک وظیفه قانونی و اخلاقی است، بلکه بخشی از تعهد همه جانبه من برای دفاع از حقوق بشر و عدالت در سراسر جهان است.

الزمر ادامه داد: موضع من در قبال مسئله فلسطین روشن، مستحکم و تا حد زیادی ثابت شده است و از پایبندی من به اصول حقوق بین الملل و حقوق بشر ناشی می شود. مردم فلسطین نیز مانند هر ملت دیگری حق تعیین سرنوشت و زندگی شرافتمندانه در سرزمین خود دارند و حمایت از این حق به هیچ وجه افراط گرایی نیست، بلکه پاسخی طبیعی به بی عدالتی است که فلسطینی ها دهه ها به خاطر آن متحمل شده اند.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی "حریات" تصریح کرد: جامعه جهانی با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و کنوانسیون‌های بین‌المللی بارها بر حق فلسطینی ها در استقلال و پایان اشغالگری تاکید کرده است.

وی اشاره کرد: متهم کردن من به حمایت از افراط گرایی تلاشی برای تحریف مواضع عادلانه من و فرار از مقابله با افراط گرایی واقعی به سرکردگی دولت نتانیاهو در تاریخ درگیری است.

الزمر در ادامه گفت: مبارزه فلسطینی ها علیه اشغالگری، افراط گرایی نیست، بلکه اعمال حق مشروع برای مقاومت در برابر بی عدالتی و ظلم است؛ حقی که توسط قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده و وجدان جهانی از آن حمایت می کند.

وی بیان داشت: دفاع من از حقوق فلسطین موضعی مجزا نیست، بلکه بخشی از تعهد جهانی من به حمایت از عدالت و حقوق بشر است. من همچنین از مبارزه سیاه پوستان در آمریکا علیه نژادپرستی حمایت کردم و مدافع حقوق روهینگیا در میانمار بودم.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی "حریات" تاکید کرد: اتهامات "ایهود یعاری" علیه من در مورد افراط گرایی، اتهامات نادرستی است که هدف آن تحریف مواضع عادلانه من در دفاع از حق فلسطین است. حمایت من از فلسطین برگرفته از اعتقاد من به عدالت و حقوق بشر و بخشی از تعهد من به دفاع از حقوق مردم ستمدیده در همه جا است.

وی افزود: من همچنین مطمئن هستم که اشغالگری عین افراط گرایی است، در واقع تروریسم واقعی است و به کسانی که از حق مردم خود برای داشتن یک زندگی آبرومندانه دفاع می کنند، نمی توان با تروریسم و افراط گرایی برچسب زد و هیچ راهی برای صلح جهانی بدون آزادی، استقلال و کرامت مردم و نیز احترام متقابل تمدن ها وجود ندارد؛ زیرا این راه رسیدن به صلح و عدالت در جهان است.

الزمر تأکید کرد که مواضع وی در مورد مسئله فلسطین و سایر مسائل جهانی، مواضع جانبدارانه نیست، بلکه بخشی از پیامی گسترده‌تر با هدف ترویج عدالت و کرامت انسانی در سراسر جهان است. مبارزه برای حقوق فلسطینی ها بخشی از مبارزه جهانی علیه بی عدالتی و آزار و اذیت است.

وی تصریح کرد: مواضع من به هیچ وجه افراطی نیست، اما افراط گرایی ریشه در اسرائیل دارد، جایی که نژادپرستی، اشغالگری، جنگ کشتار جمعی، توهین به قوانین بین المللی و بدنام کردن دادگاه کیفری بین المللی و دیوان بین المللی دادگستری جریان دارد و حقیقت این است که هر کسی که در برابر آن می ایستد، به اصول حقوق بین الملل و حقوق بشر استناد می کند.

شایان ذکر است که "ایهود یعاری" که نوشته‌هایش مرجعی برای تصمیم‌گیران و افکار عمومی در اسرائیل است، چهارشنبه گذشته مقاله‌ای طولانی منتشر کرد که در آن الزمر را به دلیل حمایت از مسئله فلسطین به "افراطی‌گرایی" متهم کرد.

"یعاری" الزمر را حامی جدید و یکی از برجسته ترین حامیان یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توصیف کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha